htechA

علم و فناوری

htechA

علم و فناوری

علم و فناوری

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱- نرم افزار Internet Booster & Optimizer:

این برنامه ۴٫۳ مگابایت حجم دارد و امکان وب‌گردی با سرعتی زیاد را برای کاربران فراهم می‌کند. برنامه به این صورت تنظیم شده است که سرعت بیش‌تر صرف وب‌گردی در مرورگر شود. نرم افزار Internet Booster & Optimizer اطمینان حاصل می کند که بیشترین سرعت اینترنت را برای تجربه مرور صحیح استفاده می کنید. توقف کارهای ثانویه، تمیز کردن حافظه RAM، پاک کردن حافظه پنهان و فریب دادن DNS، برخی از این وظایفی است که این برنامه بطور خودکار انجام می دهد تا سرعت اینترنت و عملکرد مرورگر را بهبود بخشد. اگر تمایل به نصب این برنامه بر روی گوشی خود هستید می توانید از طریق لینک زیر آنرا دانلود و نصب نمایید.

۲- نرم افزار Faster Internet 2X:

یکی دیگر از برنامه های مناسب برای افزایش سرعت مرورگر گوشی ها، نرم افزار Faster Internet 2X می باشد که می تواند سرعت عملکرد مرورگر را تا ۲ برابر افزایش دهد. این نرم افزار بر روی گوشی های روت شده و روت نشده بخوبی اجرا می شود اگرچه اجرای آن بر روی گوشی های روت شده بهتر است.

۳- نرم افزار Internet speed booster 3G/4G:

بهینه سازی گوشی های اندروید برای سرعت بهتر و سریع تر اتصال به شبکه ۳G و ۴G توسط نرم افزار Internet speed booster  امکان پذیر است. این نرم افزار سبک و کم حجم فضایی معادل ۳٫۰۷ مگابایت را از گوشی شما اشغال می کند و در گوشی های دارای اندروید ۲٫۳ به بالا قابل اجرا می باشد. با استفاده از این برنامه میتوانید سرعت اینترنت خود را در حد اینترنت ۳G و ۴G افزایش دهید. به عبارتی این نرم افزار می تواند سرعت اینترنت شما را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهد. برای افزایش بیشتر به سیگنال های قوی تری نیاز است. قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:

 افزایش سرعت اینترنت برای بازدید آسان و سریع در وبسایت ها و بارگذاری سریع فایل های ویدیویی

افزایش “قدرت” بسته های دیتا که از طریق اینترنت رد و بدل میشوند و افزایش سرعت اینترنت شما در حد اینترنت ۳G و ۴G

دریافت مطمئن تر سیگنال ها برای داشتن اینترنتی با سرعت بالا

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

دراپ باکس چیست

نرم افزار DropBox در سال ۲۰۰۷ توسط یکی از مهندسان ایرانی به نام آرش فردوسی و همکار آمریکایی اش بنام Drew Houston ساخته شد که  این برنامه توانست تا سال ۲۰۱۰ بیشتر از ۱۰ درصد سهم بازار در زمینه پشتیبان گیری را در جهان به خود اختصاص دهد. در حقیقت کاربران دراپ باکس می توانند از طریق چندیدن رایانه و یا موبایل های اندرویدی و iOs خود به داده های شخصی دسترسی پیدا کنند و یا اطلاعات خود را بین سایر کاربران دراپ باکس به اشتراک بگذارند. شما با استفاده از سرویس دراپ باکس می توانید اطلاعات خود را بر روی فضایی معدل ۲ گیگابایت در اینترنت ذخیره سازی کنید. علاوه بر این، شما می توانید دوستان خود را به استفاده از دراپ باکس دعوت کنید و به ازای هر یک نفر، ۲۵۰ مگابایت فضای رایگان دیگر دریافت کنید.

اپلیکیشن دراپ باکس به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب میشود. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی سیستمتان نصب می‌کنید، می‌توانید فوراً فایل‌هایتان را آپلود کنید. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه پخش موسیقی است. چنانچه شما نمی خواهید فضای زیادی از هارد دیسک سیستم خود را به موزیک هایتان اختصاص دهید می توانید از سیستم و سرویس دراپ باکس استفاده کنید و از این طریق در هر مکانی به این موزیک ها و فقط در صورت دسترسی به نت به گوش کردن آهنگ های مورد علاقه تان بپردازید.

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

۱- نرم افزار تعمیر ویندوز system mechanic:

یکی از نرم افزارهای قدرتمند در جهت رفع عیوب ویندوز و محافظت از آن در برابر ویروس ها و خطرات، افزایش سرعت و ثبات سیستم های ویندوزی برنامه system mechanic می باشد. نرم افزار سیستم مکانیک، برنامه هایی را که باعث خراب شدن می شوند شناسایی می کند همچنین این برنامه در طول اسکن سیستم شما می تواند ویروس ها، تروجان ها، کرم ها، روت کیت ها، hijackers مرورگر، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و دیگر فایل های ناخواسته و برنامه هایی که ممکن است به کامپیوتر شما آسیب برساند را شناسایی کند. حجم این برنامه به همراه فایل کرک آن برابر با ۳۳ مگابایت می باشد. برای دانلود این برنامه می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

۲- نرم افزار تعمیر ویندوز Advanced system care:

این برنامه به شما کمک می کند تا به تشخیص آسیب کامپیوتر خود بپردازید. تهدیدهای امنیتی، ویروس ها و تروجان ها، نرم افزارهای جاسوسی، مسائل مربوط به سخت افزار مانند کمبودحافظه و سرعت هارد دیسک، پردازنده قدرت و دما و … مورادی هستند که به رفع آنها می پردازد. برنامه سیستم شما را برای فایل های اصلاح شده و رجیستری بررسی می کند.

مهمترین ویژگی های نرم افزار Advanced SystemCare عبارتند از:

  • اجرای کامپیوتر در اوج عملکرد و کارکردن اتوماتیک در پیش زمینه
  • برقراری امنیت کامپیوتر و توانایی بهینه سازی و پاک سازی رجیستری
  • قابلیت پاک کردن و قابلیت یکپارچه سازی و بهینه سازی درایوهای هارد
  • بهینه سازی سیستم و پایان کند شدن، فلج شدن، از کار افتادن و خطرات امنیتی
  • پاک سازی از خطاها و اجرای روان تر از همیشه سیستم با پاک کردن فایل های ناقص، خراب و کهنه

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

شبکه اجتماعی توییتر با قابلیت های ویژه ای که دارد توانسته بعد از ارائه به بازار نسبت به برنامه های مشابه قبل و بعد از خود یک گام فراتر نهد و کاربران زیادی را مجذوب خود نماید (البته بعد از فیسبوک). اکثر مخاطبان توییتر، افراد مطرح در زمینه موسیقی، بازیگری، سیاسی، مذهبی، روزنامه نگاری، ورزشی، تجاری و … می باشند که مورد توجه عموم مردم هستند و به بررسی موضوعات مهم و پر بحث روز با درج توییت ها، متنهای ساده،لینک ها، mention و HashTag ها می پردازند. توییتر می تواند شما را در دنیای وب به شهرت برساند. می توانید در حوزه فعالیت خود مانند تکنولوژی، ورزش، هنر و غیره به فردی بدل شوید که هزاران دنبال کننده انتظار توییت های شما را بکشند.

چنانچه تمایل به ثبت نام در شبکه توییتر دارید انجام اینکار سخت و مشکل نیست و شما براحتی می توانید از عهده آن برآیید. پس برای اینکار ابتدا وارد سایت www.twitter.com شوید و در بخش Sign Up اطلاعاتی از قبیل نام، نام کاربری، ایمیل و همچنین رمز‌عبور را در آن وارد نمایید. پس از دریافت ایمیل حاوی لینک فعالسازی، با کلیک بر روی آن لینک، مراحل ثبت نام شما به اتمام می‌رسد.

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 ۱- تصویر سازی

ایده اصلی این قسمت آن است که برای یک موضوع، تصویر خلاصه ای اختصاص بدهید. اگر برای درک مفهوم خاصی مشکل دارید؛ تصویر سازی می تواند روش خوبی برای آغاز باشد. 
۲- حفظ کردن طوطی وار
من طرفدار واقعی این روش نیستم ، اما بعضی اوقات به نیروی بیشتری برای یادگیری نیاز است. حفظ کردن طوطی وار در واقع انباشت اطلاعات در مغز شما با تکرار مداوم آن اطلاعات است. هنگامی که اطلاعات به صورت دلخواه و مبتنی بر واقعیت باشند، کارها بیشتر می شود، بنابراین برنامه ها از حافظه ساده فراتر نمی روند.
۳- بهم جفت کردن

دو موضوع را انتخاب کنید و از خود بپرسید که این دو مورد چطور باهم مرتبط می شوند. آنها می توانند ایده هایی در یک زمینه خاص باشند (با مسیرهای کوتاه به هم وصل می شوند) یا بین دو موضوع با زمینه های کاملاً متفاوت (آزادراه) باشند. با این کار بین این دو موضوع موجود در مغز خود، مسیرهایی برای تردد ایجاد می کنید.

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 

۱- داشتن نگرش مثبت و پیروزمندانه

اولین توصیه من برای یادگیری زبان جدید این است که هنگام حضور در موقعیتی مهم، باید ذهنیت و نگرش درستی داشته باشید. افکار شما بر اعمال شما تاثیر میگذارند، پس اگرحوصله، انگیزه و انرژی لازم را ندارید، ممکن است پیشرفتی در زبان دلخواه خود نداشته باشید. احتمالا با خود میگویید “واقعا این نکات به ما کمک میکند؟ چطور باید نگرش مثبت خود را ارتقا دهم؟”

توجه داشته باشید که این مقاله سعی در تغییر شخصیت شما ندارد، بلکه در تلاش است تا شما فرد بهتری را به نمایش بگذارید؛ فردی با ظرفیت، توان و اعتماد بنفس بیشتر. برای دستیابی به این موارد راه های بسیاری وجود دارد؛ در ادامه به بررسی چند راهکار تضمین شده میپردازیم:

  • مراقبه
  • فکر مثبت (قانون جذب: جملات مثبت و انگیزشی را بارها تکرار کنید تا آنها را باور کنید)
  • تجسم
  • برنامه های عملی
  • و …

این موارد را در برنامه خود قرار دهید تا پیشرفت را احساس کنید.

۲- سحرخیزی

شاید این مورد به عنوان راهکار موفقیت دریادگیری یک زبان عجیب بنظربرسد اما سحرخیزی عادت بسیار مهمی ست که توانایی یادگیری شما را افزایش میدهد. صبح زمان بسیارایده آلی برای انجام بسیاری از کارهاست و یک فرصت بسیار خوب برای زبان آموزان، زیرا افراد سحرخیز درگیر استرس، خستگی و یا حواسپرتی ناشی از اتفاقات معمول نمی شوند. همچنین این امر باعث تسریع روند یادگیری شده و حتی بسیاری از فعالیت های روزانه کاملتر و سریعتر از همیشه انجام می شوند.

ادامه مطلب...

 

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 

۱- فرمت آزمون تافل را بدانید.

شگفت زده شدن در روز آزمون تافل به هیچ عنوان سرگرم کننده نیست. بنابراین قبل از اینکه در امتحان شرکت کنید، سعی کنید با تمام ویژگی های اصلی و سیستم نمره دهی تافل آشنا شوید. شما باید بدانید که آزمون تافل کدام بخش ها را شامل می شود، این بخش ها به چه ترتیبی قرار می گیرند ، چه مقدار زمان برای هر بخش لازم دارید و چه نوع سوالات و نمونه هایی دریافت می کنید.

با درک اینکه چگونه یک آزمون تافل ساختاردهی شده است، شما دقیقا می دانید که در روز آزمون چه چیزی انتظار تان را می کشد و بنابراین می توانید بر اساس آن و با اطمینان بیشتری آماده شوید.

۲- یک نمره هدف برای خودتان مشخص کنید.

به منظور اطمینان از این که نمره ی لازم برای پذیرش در دانشگاه های مورد نظرتان را کسب خواهید کرد، باید یک نمره هدف برای آزمون تافل خودتان تعیین کنید. نمره هدف، یک نمره کلی است که مطابق با مینیمم نمره ی مورد نیاز (یا توصیه شده) تافل در دانشگاه مد نظر شما می باشد.

با کسب این نمره و یا بیش از این نمره، شانس خود را برای به دست آوردن پذیرش نه فقط در یکی از دانشگاه های مد نظرتان، بلکه در تمام دانشگاه های مورد نظر شما افزایش می دهید. نمره هدف همچنین به شما یک عدد مشخص می دهد که در طول آمادگی خود برای آزمون تافل می توانید آن را به عنوان هدف قرار بدهید و به شما اجازه می دهد که بر اساس آن به راحتی یک برنامه مطالعاتی ایجاد می کنید که برای شما مناسب باشد.

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 ۱- یک هدف تعیین کنید

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

 

رسیدن به نمره ی خاصی در TOEFL یا آیلتس

توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس

توانایی گفتگو با یک دوست انگلیسی زبان

سفر به کشورهای خارجی بعنوان توریست

مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی

بسیاری از اهداف دیگر نیز هستند که می توانید انتخاب کنید، بنابراین یکی از آنها که برای شما اهمیت دارد؛ انتخاب نمایید. هدف تان را روی یک کاغذ سفید A3 بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- به این روش مرور کنید

بهترین روش یادگیری زبان این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 ۱-تلفظ یکسان اغلب حروف بی صدای ترکی با انگلیسی

X,q,w زبان ترکی از الفبای لاتین استفاده می کند که شامل تمام حروف موجود در الفبای انگلیسی است و شامل حروف نمیشود. با چند استثنا، بقیه حروف مانند .زبان انگلیسی تلفظ می شوند

 

“.jar” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “J” تا حدودی مشابه حرف “C حرف ترکی “

 

“.garden” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “g” مشابه حرف “g حرف ترکی “

 

“.jar” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “J” مشابه حرف “C حرف ترکی “

 

“.pleasure” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “s” تا حدودی مشابه حرف “J حرف ترکی “

 

“، البته این تلفظ به موقعیت حرف red” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “r” گاهی اوقات مشابه حرف “r حرف ترکی ” در کلمه بستگی دارد.

 

“.yellow” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “y” همیشه مشابه حرف “y حرف ترکی “

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی
  • ۰
  • ۰

 تا می توانید متن های موضوعات ۷ گانه زبان انگلیسی که در همه آزمون ها وجود دارند را با صدای بلند برای خود بخوانید. (ترجیحا با زیرنویس یا با داشتن متن اصلی). خیلی راحت این سایت را در مرورگر خود ذخیره کنید. روزانه ۱-۳ متن از آن را با صدای بلند برای خود بخوانید. ماه اول به صورت کاملا شمرده و از ماه دوم به بعد سرعت خواندن را افزایش دهید. این متون در همه آزمون های زبان مطرح می شوند و وقتی آنها را با صدای بلند خوانده باشید به راحتی هم متوجه می شوید! اگرتلفظ کلمه ای را بلد نیستید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.

منابعی که در ادامه همین مطلب آمده اند را دانلود کنید (اگر قصد کار در آمریکا یا شرکت در آزمون تافل را دارید از منابع با لهجه آمریکایی استفاده کنید در غیر این صورت لهجه بریتیش یا همان بریتانیایی)، روی گوشی/سیستم خود نصب کنید. در هر موقعیتی به آنها گوش دهید. سعی کنید در ابتدا همزمان با گوش دادن به متون هم نگاه کنید و بار دوم به بعد چیزهایی که می شنوید را حدس بزنید.

حتما حتما هر متن را دو بار بخوانید/گوش دهید. یک بار امروز و یک بار هم دقیقا ۷ روز بعد. این روش نتیجه تحقیقات گسترده دانشگاه آکسفورد است و به راحتی در عرض ۲ ماه مهارت شنیداری شما را مانند یک بومی زبان تقویت می کند. از این بابت مطمئن باشید!

ادامه مطلب...

  • مریم حمیدی