htechA

علم و فناوری

htechA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

حافظه کش (Cache) همان حافظه پنهانی هر سیستم، گوشی یا برنامه می باشد که داده های خاصی را در خود ذخیره می کند. سرعت اجرای یک اپلیکیشن پس از بارگذاری اولیه به دلیل داده‌هایی که در حافظه کش دستگاه ذخیره می‌شوند، افزایش می‌یابد. مشابه همین عمل نیز در هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتد. به راحتی می‌توان متوجه شد که وب‌سایت‌ها از دفعات بازدید دوم به بعد با سرعت بیشتری بالا می‌آیند. اگر اپلیکیشنی بنا به هر دلیلی به درستی اجرا نشد و یا به طور کامل متوقف شد می‌توانید برای حل مشکل وارد عمل شوید.

آیا می دانستید! سریع ترین و راحت ترین روش برای پاک کردن cache اینستاگرام ایفون پاک کردن برنامه اینستاگرام یا همان uninstall کردن برنامه و دوباره install کردن آن است. با انجام این کار cache اینستاگرام ایفون شما پاک می شود و با نصب مجدد برنامه تمام اطلاعات شما باز می گردد. اگر مشاهده می‌کنید که اینستاگرام فضای بسیار زیادی را اشغال کرده است بر روی آیکونش لمس کنید تا بتوانید اطلاعات آن را به تفکیک مشاهده کنید. معمولاً خواهید دید که بخش زیادی از فضای اشغال‌شده توسط اپ مربوط به Documents & Data است. برای پاک کردن این اطلاعات کافی است اپ را Delete کنید و یک بار دیگر از App Store نصب نمایید. پس از نصب دوباره‌ی اپ مشاهده خواهید کرد که حجم به‌مراتب کمتری را اشغال کرده است: البته توجه داشته باشید که مقدار فضای اشغال‌شده در دیوایس‌های مختلف متفاوت است، به همین دلیل حتماً قبل از پاک کردن اینستاگرام مقدار فضای اشغال‌شده را بررسی کنید. در تصاویر زیر حافظه اشغال شده قبل و بعد از حذف و نصب اینستاگرام به شما نشان داده شده است.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۴/۲۲
  • مریم حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی