htechA

علم و فناوری

htechA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

تا می توانید به رادیو/فایل های صوتی گوش کنید (یکی از لهجه های بریتیش یا آمریکایی را انتخاب کنید). بعد از شنیدن هر جمله سعی کنید آن را تکرار نمایید. اگر هم متوجه جمله نشدید هیچ اشکالی ندارد فقط روزانه حداقل نیم ساعت گوش کنید (حتی روزهای تعطیل). تا گوش تان به زبان انگلیسی عادت کند.

دقت کنید که گوش دادن به اخبار فقط یک روش تکمیلی برای یادگیری زبان انگلیسی است نه روش اصلی! پس باید در کنار گوش دادن به زبان، تا می توانید متن های مختلف را با صدای بلند و شمرده برای خود بخوانید.

بعد از حدود 3-4 روز گوش کردن به اخبار، متوجه یک سری کلمات می شوید که همیشه یا به طور معمول در سخنان گوینده اخبار تکرار می شوند. آنها را سرچ کنید و معنای شان را در یک دفترچه یادداشت کنید. این کلمات بسیار به کار شما می آیند.

معمولا همه کانال های خبری معرفی شده در زیر نسخه متنی فایل صوتی/تصویری را نیز برای مخاطب قرار می دهند. بهترین روش این است که بار اول همزمان وقتی گوینده صحبت می کند شما نیم نگاهی هم به متن داشته باشید.

اگر متنی در کار نیست یا اصلا نمی خواهید با متن کار کنید، جملاتی که گوینده بیان می کند را شما هم بلافاصله با صدای بلند تکرار کنید (درست یا اشتباه اشکالی ندارد فقط سعی کنید تا حد ممکن شبیه گوینده حرف بزنید). به این روش روش سایه می گویند.

بعد از 2-3 هفته گوش کردن به اخبار، از این به بعد باید بعد از گوش کردن به هر بخش خبری، آن را در قالب 10 خط انگلیسی برای خود خلاصه کنید. (سعی کنید مفهوم اخبار را برای خود خلاصه کنید)

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • مریم حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی